Klasa robotnicza była i jest razem ze wszystkimi studentami, ze wszystkimi Polakami pragnącymi demokracji i wolności.
Wspólnie walczyliśmy w pamiętnych dniach Października 1956 o słuszne prawa, o wolność i demokrację, o suwerenność i niezależność.
Dlatego dzisiaj głęboko ubolewamy z powodu kłamliwego i bezprawnego sposobu wyrażania naszej opinii przez prasę. To wyobcowani partyjniacy, oderwani od robotników FSO i telewizja przygotowała te kłamliwe i bzdurne hasła.
Przepraszamy Was, to nie my, to prasa potępia Was.
Klasa robotnicza razem ze studentami.
Wolność prasy, to elementarna zasada demokracji.
Żądamy wolności i demokracji w Polsce.
Robotnicy FSO
Warszawa, 12 marca
Archiwum Instytutu Pamięci Narodowej.
My, członkowie partii, bezpartyjni, młodzież — pracownicy FSO, zgromadzeni na spotkaniu załogi w dniu 26 VI br postanawiamy wyrazić swoje głębokie poparcie dla kierownictwa partii, dla tow. Edwarda Gierka osobiście, dla rządu i tow. Piotra Jaroszewicza za demokratyczny styl kierowania partią i narodem, za konsultowanie ważnych dla wszystkich Polaków decyzji, za słuszność kierunków przedstawionych propozycji. [...] Zapewniamy Was, towarzyszu I sekretarzu, że uważamy za głęboko słuszną metodę konsultacji — dialog kierownictwa partii z narodem, uważne wsłuchiwanie się i uwzględnianie naszych opinii. Najgłębsze nasze oburzenie wywołali ci, którzy temu dialogowi chcieli przeszkodzić w nieodpowiedzialny sposób, łamiąc porządek i naruszając tryb konsultacji, który uważamy za słuszny. [...] My, pracownicy FSO, zapewniamy, że będziemy zawsze gorąco popierać to wszystko, co służy dobru naszego narodu, dobru socjalizmu [...].
Warszawa, 26 czerwca
„Życie Warszawy” nr 152, 28 czerwca 1976.
Ćwierć wieku temu narodził się w Polsce Ludowej nowoczesny przemysł motoryzacyjny: w rocznicę Wielkiego Października w 1951 r. z taśm montażowych nowo wybudowanej fabryki samochodów osobowych na Żeraniu zszedł pierwszy wóz, wykonany na licencji radzieckiej. [...] Był w tym fakcie optymizm i nadzieja na rozwój, na postęp gospodarczy kraju. W 25 lat od tamtej daty 8 bm. FSO wykonała milionowy samochód. [...] W hali montażu Polskiego Fiata 125 p — jubileuszowy samochód. Meldunek o jego wykonaniu składa kierownik działu — Zygmunt Wojtyra. Podkreśla przy tym, że kolektyw żerański dobrze rozpoczął nową 5-latkę i ma już w dorobku dodatkową produkcję wartości 140 mln zł. [...] Trud, doświadczenie, wytrwałość ludzi dźwigających kraj z ruin wojennych i budujących zręby socjalizmu pozwala dzisiaj nowym wchodzącym w życie pokoleniom podejmować zamierzenia rozleglejsze ilościowo i ambitniejsze jakościowo.
Warszawa, Żerań, 8 listopada
„Życie Warszawy” nr 267, 9 listopada 1976.